måndag 11 maj 2009

Tomas Ledin, Guds gåva till jorden!?

Jaa, precis som mor min har jag svårt att inte vara kär i denna man, Tomas Ledin.
Jag skulle vilja kalla honom en av Sveriges bästa artister, så somrigt, så bra! Och visst finns det andra bra artister, såsom ABBA, Sveriges bästa grupp, men det går inte riktigt att jämföra med Tomas Ledin. Han bara har något somrigt något som man inte kan sluta lyssna på.
Och självklart ska jag få se denna man i sommar. 17 juli i Bergs slussar i Linköping! En sån chans missar man bara inte.

Jag satt och lyssnade igenom en hel del låtar idag när jag försökte skriva något bra på min teknik rapport. Och det slog mig att texterna satt kvar i hjärnan.
Mamma hade alltid Tomas Ledin skivor på i bilen när vi åkte någon stans, och självklart blev det att man sjöng med. Och än idag sitter texterna kvar, man sjunger med lika mycket nu, orden bara kommer ur munnen! En otroligt härlig känsla!





With Love Linnéa

5 kommentarer:

  1. Så sant, så sant, vilket inlägg!!!! Och en fantastisk bild på mannen vi båda är lite småkära i ;-) Ska bli såå kul att se och höra honom igen. Läääängtar!!!

    Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Hej Linneá, vilket härligt inlägg du bjuder på, det riktigt sprudlar om dig, lycka o sommarglädje!!!Det blir nog en underbar konsert!!!
    Hoppas ditt skolarbete går bra nu när terminen börjar närma sig sitt slut :)

    Kram Ann-Sofie

    SvaraRadera
  3. Grattis på namnsdagen älskling!

    Kram mamma

    SvaraRadera
  4. aww, mina nörd släktingar :)
    kommer du ner den 9:e Juni och kollar på dans? :DDDDD<3

    SvaraRadera
  5. Tomas Ledin och ABBA, helt klart tidlösa - passar alla och överallt. Kram

    SvaraRadera